Pizza Tarifi

Merhabalar, 🙋 size güzel mi güzel pizza hamuru tarifiyle geldim. Gerçekten beğeneceğinize inanıyorum tam kıvamında mutlak denemelisiniz... Gelelim tarifimize,

          Hamuru için;

  • 1 Su bardağı ılık su
  • 1 Su bardağı ılık süt
  • 1 Paket kuru maya
  • 1 Yemek kaşığı şeker 
  • 1 Tatlı kaşığı tuz
  • 1 Adet yumurta 
  • 100 gr Tereyağ ( tereyağ yoksa margarin)
  • 5 su bardağı un (ununuza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz ele yapışmayan bir kıvam olacak)
         Sosu için;

  • 1, 1 buçuk su bardağı rendelenmiş domates 
  • 2 yemek kaşığı ketcap
fakat ben çoğu zaman hamuru tepsiye koyduktan sonra sadece üzerine ketçap sürüyorum yeterli buluyorum.

Malzeme sizin damak tadınıza kalmış ama ben bu tarifte sosis, sucuk, siyah zeytin, mısır, domates ve kaşar peynir kullandım. 


Yapılışı; İlk önce ılık süt, su, şeker ve mayayı yoğurma kabına koyup mayayı eritin, daha sonra diğer malzemeleri de ekleyin. Yavaş yavaş unu ekleyin ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur kıvamına getirin. Yaklaşık bir saat mayalandırıyoruz. Hamurumuz mayalanırken malzemeleri hazırlayabilirsiniz :) Mayalanan hamuru açıp kaşar peynr dışındaki malzemelerimizi üzerine diziyoruz 180 dereceye ayarladığımız fırına veriyoruz pizza pişmeye yakın fırından çıkarıp kaşar peynirlerini üzerine serpip tekrar fırına veriyoruz birkaç dk bekletiyoruz. Yorumlarınızı bekliyorum.  Afiyet olsun.


(Görseldeki tepsi 40 cm civarında bu boyutlardaki tepsiye hamur malzemelerini yarı yarıya kullanarak yaptım tam geliyo haberiniz olsun.)

Pinarzvy

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

4 yorum:

  1. Tam da bu aralar pizza tarifi arıyor iken çok güzel oldu :) Çok güzel ayrıntılı anlatmışsınız. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, umarım beğenirsiniz. :) Şimdiden afiyet olsun. Denedikten sonra iyi ya da kötü eleştirilerinizi bekliyorum, sevgiler.

      Sil
  2. Ah harika görünüyor, bayıldım! En kısa zamanda deneyip size geri dönüş yapacağım. Elinize sağlık!

    Bu arada blogunuzu keşif etkinliğinde gördüm. Tasarımınızı, yazılarınızı çok beğendim. Takibe aldım, bana da beklerim. :)

    https://engineeringvibes.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmene çok sevindim! Hemen geri dönüş yapıyorum. :)

      Sil